Wednesday 13 February 2013

Make Up?

Assalamualaikum~

Tengok tajuk tu..
Yes! MAke Up?

Saja ja boh..haha
Aku sedih taw dak! Muka aku tak boleh pakai make up.
Allergi! Kali terakhir aku pakai tahun lepas.
Esok nyaa...hambik kau! Kulit mengelupas, jerawat sana sini... Huhuhu
Hari tu, mak aku bagi aku lipstik. Aku pakai ja, tiba-tiba bibir aku start bengkak!

 Peh, 2 hari baru lega!
Tobat tak pakai dah!

LAgi satu! Aku memang iri hati kat sapa ada kulit cerah. ToT
Alah! jealous gitu2 je.
Ada hikmah juga kuit koko manis ni.
1st - jerawat tak nampak!
2nd- kalau kita blush orang tak perasan
3rd- tak yah risau pasal cuaca panas!

Nampak! ada kebaikan jugakkan!
Setiap perkara mesti ada baik dia~

Kulit aku ni, berminyak gila gila punya!
Boleh kumpul buat goreng ikan taw dak! *EEUW?!*
Contohla!
TApi bila aku tanya kawan aku, dia kata kulit berminyak ni awet muda.
OOOO...patutla aku ni babyface *perasan~*

But! Sapa tak jeles bila tengok kawan sebaya make up cun2.
Aku pun teringin. Maklumlah, dah dewasa kan? *poyo*
Tapi okay jugak tak pakai pun!
Tak payah susah susah aku nak buang masa belek muka aku yang teramat comel ni.
Kadang kadang~ *rahsiakan erk* org yang pakai makeup ni macam JINBARA dalam hutan pun ada.
hihi! TApi untung gak r. Aku dah ada natural look aku.
Orang pun dah biasa.
Kakak sebelah kedai aku suka cubit pipi aku! GRRRR! Taw la aku comel pun!
MAksu aku pun sama! Kesian pipi aku yang tulus dan mulus ni.
HAhahahahahhahahahhahahahha!
LAntak p hampa la!
Biaq p aku tak pakai pa pun!
Tengok r, bila aku make up nanti ,,, Your jaws will drop down!
Hahaha!
Lagi satu, kawan aku yang sorang tu tiba2 buang tebiat tanya bila aku kerja?
Dude, tempat kerja kau tentang je ngan aku~ TAk kan tak taw lagi?
MAsyarakat~~~
Huh! LAntak dia la!

Oh oh oh! Aku nak cerita nih!!!
TAdi ada majlis kedai cermin mata kat SU8. Ada cabutan bertuah!
Aku ngan kawan aku p amik beg cenderamata tu ja, pastu kami pi makan takoyaki.
Ada no cabutan tu... huh! Mula2 aku memang dah putus asa! Yelah! Selama ni, no aku mana pernah kena. So aku pun melayan jelah variety show jepun kat kedai takoyaki tu. Tiba-tiba kawan aku cakap, "Wei, no kaulah!" BEndulnya aku tanya "no apa?"
"No cabutan bertuah la! Pergi ccepat"
Aku pun pecut teruslah! Sumpah segan! Dah la amik hadiah depan orang ramai! KAlau kulit aku putihlakan~ memang tukar merah dah. Nasib gelap~
So aku pun balik ke kedai aku, cekk hadiah tu~
Mula -mula aku syak kamera bila bukak tu,
Tup tup memang kamera sungguh
Tapi KAmera zaman tuk naduq punya la... Kodaaaaaaaaaaakkk~
Haha...aku buat kenangan jelah~ Al maklumla, first time no aku kena~'

Klah! Time too sleep~
Byeyeom!
Tom Tom yam!
Assalamualaikum~
His name is leo~

No comments:

Post a Comment